VIDEO: Dosáhněte skvělé postavy pomocí thera-band

03.09.2014 Theraband je cvičební pomůckou, jakousi latexovou gumou, která je především velice jednoduchá a skladná. Vejde se i do kapsy, můžete si ji tak vzít naprosto všude, třeba i do práce, kde si zacvičíte o přestávce a protáhnete si tělo. Tato zajímavá pomůcka se vyrábí z pravého kaučuku, aby byla její pružnost dostačující a stabilní. Nejprve se jednalo pouze o rehabilitační příslušenství a nezbytné vybavení fyzioterapeutických středisek, ovšem do té doby, než byl theraband objeven také těmi, co holdují fitness.

Cvičte všude

 

Dnes se již s gumovým pásem theraband cvičí nejen ve fitness centrech a posilovnách, ale také doma nebo na cestách. Než se ovšem pustíte do cvičení, je dobré navštívit odborníka, nebo alespoň prostudovat návod na internetu. Samozřejmě takový, který je věrohodný. Theraband je naštěstí velmi přizpůsobivý a velmi rychle se s ním naučíte pracovat. Záběr svalů si zde můžete kontrolovat, a pokud již cítíte značné napětí až bolest, tah povolíte. 

 

Co vám dá theraband?

 

Fitness pomůcka theraband zlepšuje komplexně svalovou a kloubní funkci, záleží skutečně jen na cvičebním programu a škále cviků, které zvolíte. Na rozdíl od klasických činek zde dosáhnete většího rozsahu svalového záběru, protože k největšímu zatížení dochází na konci tahu. Theraband pomáhá při zlepšení svalové stability a také stability kostry či chrupavek. 

 

 

Variabilita cviků, které se dají s touto výbornou pomůckou provádět, je veliká. Uveďme si zde alespoň několik základních v kostce:

 

Ramena

 

Procvičování ramen s therabandem je poměrně jednoduché, patří k základním cvikům. Postavte se s nohami mírně od sebe, umístěte gumovou pásku pod nohy, druhý konec uchopte do rukou a následně zvedněte paže nad hlavu. Pak je dejte pomalu dolů, ale pouze do výše hlavy, nebo ještě lépe uší. Takto opakujte několikrát.

 

Hýždě

 

Zaujměte polohu vkleče a opřete se rukama o zem, hlavu si dejte na lokty. Tělo zůstává pevné, stabilní. Pásku theraband zachytíte za nárt a následně pomalu zanožíte. 

 

Stehna

 

Stehna procvičujeme tak, že si vleže na zádech zachytíme theraband kolem chodidla jeho konec přišlápneme druhou nohou k zemi. Následně propínáme střídavě koleno do úplného natažení a opět povolujeme. 

 

Různé zátěže

 

Hýždě a stehna jsou pro některé dámy tím nejdůležitějším, jsou to partie velmi choulostivé na ukládání tuků, zejména pak ve vyšším věku. Právě theraband v tomto dokáže zamezit, hodí se i pro seniory a samozřejmě nejen pro ženy, ale také pro muže. Co je skvělé, je možnost vybrat si více typů těchto šikovných a zdravých cvičebních pomůcek. Existují pásy s různou tuhostí, které se liší také barvami. Díky tomu můžete cvičit na fáze, stupňovat zátěž.

 

Pro ukázku, jak můžete s thera-band cvičit přidáváme video.

Základní strečinkové cviky
Základní strečinkové cviky

Protahování těla neboli strečink již patří neodmyslitelně ke každému cvičení a sportu, takto se můžete protahovat také před náročným výkonem nebo po práci, při které dostaly vaše svaly a klouby zabrat. Chcete znát pro začátek základní strečinkové cviky, které zvládne naprosto každý?

5 jednoduchých cviků na bolavá záda
5 jednoduchých cviků na bolavá záda

Ten, kdo udržuje v dobré kondici své zádové partie, napomáhá lepšímu zdravotnímu stavu také u dalších oblastí těla, které mohou být problematické a souvisí s páteří a pohybovým aparátem. Cvičení zad je výborná prevence proti bolestem hlavy, ramenních a kyčelních kloubů a samozřejmě také samotných zad a páteřního aparátu. Shrňme si 5 základních cviků na procvičení zad, které zvládne každý a nejsou k nim třeba náročné a nákladné pomůcky.

Jak nastartovat hubnutí
Jak nastartovat hubnutí

Hubnutí je zvlášť teď v létě téma, na které každý slyší. Ale ony existují i rady, které jste možná ještě nikdy neslyšeli. Pojďte si je s námi prostudovat, snad právě teď uhodíme hřebík na hlavičku a najdete tam něco, co se vám zalíbí a začnete pro své tělo i zdraví dělat.

Rotana- cvičte s hudbou nebo s TV
Rotana- cvičte s hudbou nebo s TV

Rotana není zbraní japonských ninjů, není to ani erotická pomůcka, jak by se mohlo nabízet, spíše ji budete znát jako rotační balanční podložku. Slouží pro cvičení a vylepšení horní poloviny těla, formuje stehna, hýždě i lýtka, velmi dobře se hodí také na protažení před náročnějšími sportovními aktivitami. Tato pomůcka cvičitelů je velice jednoduchá a dá se použít kdekoliv, dokonce i ve velmi stísněných podmínkách malého bytu. Přitom vás roztančí, zpevní vaše bříško i zadeček.

Komentáře

Komentář může přidat jen zaregistrovaný uživatel

Zpravodajství

AFP: Nemoci a zranění pronásledují migranty na dlouhé cestě do EU
AFP: Nemoci a zranění pronásledují migranty na dlouhé cestě do EU

Atény 6. října (ČTK/AFP) - Jako dobrovolníci jsou lékaři a ošetřovatelé z humanitární skupiny Lékaři světa (MdM) zvyklí léčit zranění a nemoci v zónách konfliktů či katastrof.

Blog

Soutěže

Psychotesty

Jste beznadějný romantik?
Jste beznadějný romantik?

Jste plni sentimentu jen při pomyšlení na večeři při svíčkách s milovanou osobou? Nebo jste pragmatičtější milenec? Zkuste náš online test.

Reklama

Novinky

Rozdáváme slevové poukazy!
Rozdáváme slevové poukazy!

Nasbírejte na svůj účet 135 bodů, za které si poté můžete koupit slevový poukaz do lékáren v hodnotě 100 Kč.