VIDEO: Jak na břišáky?

07.06.2014 Každý, kdo chodil do tělesné výchovy, zná základní cvik na břišní svaly, kterým je sed-leh. Existují ovšem také další druhy cvičení, případně kombinované cviky, které dokážou břicho posílit mnohem komplexněji. Rozlišují se totiž horní břišní svaly, spodní, ale také boční. Každé z těchto svalů pak vyžadují jiné zatěžování, jiný směr cvičení. Uveďme si některé základní cviky, díky kterým bude vaše bříško jako pekáč buchet.

Horní břišní partie

 

Pro posilování horních břišních partií se dokonale hodí sedy-lehy, při kterých využíváte také pohyb nohou, pro ještě lepší procvičení.

  • začíná se v základním lehu s rukama za hlavou 
  • poté vleže zvednete nohy a pokrčíte je do pravého úhlu. 
  • pak začnete jakoby šlapat a zároveň se diagonálně přitahovat vždy k bližší noze, tedy trochu do strany. 
Efekt tohoto cviku je mnohonásobný, oproti banálním sedům lehům vpřed. Cvičíte všechny horní svaly ve všech směrech zatížení.

 

Spodní břišní partie

Posuňme se trochu níže. Spodní partie břicha jsou u dam i mužů často tím největším kamenem úrazu. Zbavit se pivního bříška nebo celulitidy nemusí být vůbec jednoduché, proto jsou zde specializované cviky, které nevzhledné faldíky nejen zpevní, ale také zcela odstraní. 

Popišme si jeden z velmi efektivních cviků na spodní bříško:

 

  • opět se položte na záda, ruce tentokrát podél těla, nohy pokrčte v kolenou s chodidly na zemi 
  • udělejte svíci, tedy nohy nepokrčeně vzhůru 
  • nyní provádějte takzvané podsazování pánve. Spočívá to v kmitech směrem vzhůru od podložky. Jednoduše řečeno, odlepíte zadeček a spodní páteř od podkladu, vždy při výdechu 
  • opakujte tento cvik asi 10krát, přičemž se pokuste udržet kmitající nohy co nejvíce napnuté

 

Nezbytné protažení

 

Možná nevíte, že cviky na břicho zpevňují také páteř a procvičují záda, vždy je dobré kombinovat cviky na záda s břišním cvičením, samozřejmostí pak je neustálé protahování, takzvaný stretching. Protažení nikdy nepodceňujte, vyhnete se zraněním, jako je natažení svalu nebo šlachy.

 

Cviky na horní a spodní břicho si můžete prohlédnout také na tomto videu:

 

 

Základní strečinkové cviky
Základní strečinkové cviky

Protahování těla neboli strečink již patří neodmyslitelně ke každému cvičení a sportu, takto se můžete protahovat také před náročným výkonem nebo po práci, při které dostaly vaše svaly a klouby zabrat. Chcete znát pro začátek základní strečinkové cviky, které zvládne naprosto každý?

5 jednoduchých cviků na bolavá záda
5 jednoduchých cviků na bolavá záda

Ten, kdo udržuje v dobré kondici své zádové partie, napomáhá lepšímu zdravotnímu stavu také u dalších oblastí těla, které mohou být problematické a souvisí s páteří a pohybovým aparátem. Cvičení zad je výborná prevence proti bolestem hlavy, ramenních a kyčelních kloubů a samozřejmě také samotných zad a páteřního aparátu. Shrňme si 5 základních cviků na procvičení zad, které zvládne každý a nejsou k nim třeba náročné a nákladné pomůcky.

Jak nastartovat hubnutí
Jak nastartovat hubnutí

Hubnutí je zvlášť teď v létě téma, na které každý slyší. Ale ony existují i rady, které jste možná ještě nikdy neslyšeli. Pojďte si je s námi prostudovat, snad právě teď uhodíme hřebík na hlavičku a najdete tam něco, co se vám zalíbí a začnete pro své tělo i zdraví dělat.

Rotana- cvičte s hudbou nebo s TV
Rotana- cvičte s hudbou nebo s TV

Rotana není zbraní japonských ninjů, není to ani erotická pomůcka, jak by se mohlo nabízet, spíše ji budete znát jako rotační balanční podložku. Slouží pro cvičení a vylepšení horní poloviny těla, formuje stehna, hýždě i lýtka, velmi dobře se hodí také na protažení před náročnějšími sportovními aktivitami. Tato pomůcka cvičitelů je velice jednoduchá a dá se použít kdekoliv, dokonce i ve velmi stísněných podmínkách malého bytu. Přitom vás roztančí, zpevní vaše bříško i zadeček.

Komentáře

Komentář může přidat jen zaregistrovaný uživatel

Zpravodajství

AFP: Nemoci a zranění pronásledují migranty na dlouhé cestě do EU
AFP: Nemoci a zranění pronásledují migranty na dlouhé cestě do EU

Atény 6. října (ČTK/AFP) - Jako dobrovolníci jsou lékaři a ošetřovatelé z humanitární skupiny Lékaři světa (MdM) zvyklí léčit zranění a nemoci v zónách konfliktů či katastrof.

Blog

Soutěže

Donna NAILS

Psychotesty

Jste beznadějný romantik?
Jste beznadějný romantik?

Jste plni sentimentu jen při pomyšlení na večeři při svíčkách s milovanou osobou? Nebo jste pragmatičtější milenec? Zkuste náš online test.

Reklama

Novinky

Rozdáváme slevové poukazy!
Rozdáváme slevové poukazy!

Nasbírejte na svůj účet 135 bodů, za které si poté můžete koupit slevový poukaz do lékáren v hodnotě 100 Kč.