VIDEO: Overball pro rehabilitaci i fitness

04.10.2014 Overball je menší míč, který byl původně vyvinutý pro rehabilitační účely, postupně se z něj ovšem stala výborná fitness pomůcka. To samozřejmě neznamená, že by nebyl nadále využíván při rehabilitačním cvičení. Je to míč, který se dá nafukovat a čím je více nafouknutý, tím musíte vyvinout více snahy při svém tréninku.

 

Míč můžete využít při sledování televize, kdy si s ním podložíte bederní páteř. Ta je rovnoměrně zatěžována, musí vyvíjet určitou činnost, takže nedochází k jejím deformacím a ani k bolestem. To samé pak platí pro práci u počítače, overball je ideální podložkou při dlouhém sezení na kancelářské židli.

 

Cvičení s overball

 

Cvičení s míčem overball je velmi variabilní, sami si můžete vytvářet nové balanční a posilovací cviky. Rovnováhu lze vylepšovat třeba cvikem, kdy se postavíte jednoduše na míč a snažíte se udržet co nejdéle. Další možností je ležení na míči, a to na břichu i na zádech, znovu dochází k zlepšování balančních schopností, ale zároveň se posilují některé svaly.

Posilovacích cviků je mnoho, uveďme si některé jednodušší, které by měl zvládnout každý. 

 

Pěknější bříško

 

Pro pěknější bříško vám nabízí overball dostatečnou škálu cvičení. Jedním ze základních cviků je klasický sed leh, s tím rozdílem, že pod koleny máte umístěný tento míč, ne zcela nafouknutý a využíváte ho jako oporu i pomůcku k posílení. Další možností je umístění míče pod bedra při lehu na zádech a následné zvedání nohou do výšky.

 

Pevná stehna

 

S overballem procvičíte výborně také stehna, především pak jejich vnitřní část. Lehněte si na záda, nohy pokrčte v kolenou a mezi ně umístěte mírně nafouknutý míč. Následně je potřeba mírně nadzvednout pánev a zpevnit tělo. Po té provádíte stisknutí míče overball stehny směrem dovnitř.

Jak již bylo naznačeno, cviků s overballem je celá řada, slouží také k posilování lýtek, zad, rukou a ramen, v některých případech se stává masážní pomůckou. Pořídit si ho může každý. Je jednoduchý, ale dokáže významně pomoci vašemu zdraví.

 

Základní strečinkové cviky
Základní strečinkové cviky

Protahování těla neboli strečink již patří neodmyslitelně ke každému cvičení a sportu, takto se můžete protahovat také před náročným výkonem nebo po práci, při které dostaly vaše svaly a klouby zabrat. Chcete znát pro začátek základní strečinkové cviky, které zvládne naprosto každý?

5 jednoduchých cviků na bolavá záda
5 jednoduchých cviků na bolavá záda

Ten, kdo udržuje v dobré kondici své zádové partie, napomáhá lepšímu zdravotnímu stavu také u dalších oblastí těla, které mohou být problematické a souvisí s páteří a pohybovým aparátem. Cvičení zad je výborná prevence proti bolestem hlavy, ramenních a kyčelních kloubů a samozřejmě také samotných zad a páteřního aparátu. Shrňme si 5 základních cviků na procvičení zad, které zvládne každý a nejsou k nim třeba náročné a nákladné pomůcky.

Jak nastartovat hubnutí
Jak nastartovat hubnutí

Hubnutí je zvlášť teď v létě téma, na které každý slyší. Ale ony existují i rady, které jste možná ještě nikdy neslyšeli. Pojďte si je s námi prostudovat, snad právě teď uhodíme hřebík na hlavičku a najdete tam něco, co se vám zalíbí a začnete pro své tělo i zdraví dělat.

Rotana- cvičte s hudbou nebo s TV
Rotana- cvičte s hudbou nebo s TV

Rotana není zbraní japonských ninjů, není to ani erotická pomůcka, jak by se mohlo nabízet, spíše ji budete znát jako rotační balanční podložku. Slouží pro cvičení a vylepšení horní poloviny těla, formuje stehna, hýždě i lýtka, velmi dobře se hodí také na protažení před náročnějšími sportovními aktivitami. Tato pomůcka cvičitelů je velice jednoduchá a dá se použít kdekoliv, dokonce i ve velmi stísněných podmínkách malého bytu. Přitom vás roztančí, zpevní vaše bříško i zadeček.

Komentáře

Komentář může přidat jen zaregistrovaný uživatel

Zpravodajství

AFP: Nemoci a zranění pronásledují migranty na dlouhé cestě do EU
AFP: Nemoci a zranění pronásledují migranty na dlouhé cestě do EU

Atény 6. října (ČTK/AFP) - Jako dobrovolníci jsou lékaři a ošetřovatelé z humanitární skupiny Lékaři světa (MdM) zvyklí léčit zranění a nemoci v zónách konfliktů či katastrof.

Blog

Soutěže

Donna NAILS

Psychotesty

Jste beznadějný romantik?
Jste beznadějný romantik?

Jste plni sentimentu jen při pomyšlení na večeři při svíčkách s milovanou osobou? Nebo jste pragmatičtější milenec? Zkuste náš online test.

Reklama

Novinky

Rozdáváme slevové poukazy!
Rozdáváme slevové poukazy!

Nasbírejte na svůj účet 135 bodů, za které si poté můžete koupit slevový poukaz do lékáren v hodnotě 100 Kč.