Základní strečinkové cviky

05.09.2015 Protahování těla neboli strečink již patří neodmyslitelně ke každému cvičení a sportu, takto se můžete protahovat také před náročným výkonem nebo po práci, při které dostaly vaše svaly a klouby zabrat. Chcete znát pro začátek základní strečinkové cviky, které zvládne naprosto každý?

Začněte od rukou

 

Ideální je začít od shora dolů, tedy od protažení rukou a horních partií těla. Pro tyto účely se hodí různá kroužení. Nejdříve kružte pozvolna zápěstím, po té lokty a pak zapojte ramena. Po krouživých cvicích můžou přijít na řadu cviky švihové a tahové. Ve vzpřímeném stoji cvičte kmity rukama nahoru a dolů a také do stran.

 

Záda a zadní partie nohou

 

Nyní můžete přistoupit k procvičení zad a bederního svalstva. Pro tento účel existuje jeden komplexní cvik, který doporučuje mnoho profesionálních sportovců. Začněte v rovném stoji, po té se začněte pomalu předklánět, s vypnutými koleny, až dosáhnete špičkami rukou co nejblíže k zemi. Postupně přesouvejte trup více dopředu, ruce položte na zem a ručkujte směrem dopředu. Dochází k protažení nejen zad, ale také zadní části stehen, rukou a mnoha dalších svalů.  

 

Krk a zátylek

 

Pro cvičení zátylku a krčního svalstva se doporučuje nikoliv kroužení a kroucení, které je častou chybou, způsobující ještě větší bolest nebo blokace, ale pouze provádění půlkruhů ze strany na stranu.  

 

Nohy jsou základ

 

Při sportování se spoléháme na celé tělo, ale mnohdy mají prim právě dolní končetiny. Při strečinku jim tedy věnujte zvláštní pozornost. Zde se najde samozřejmě mnoho cviků, které protahují stehenní, lýtkové a tříslové svaly nebo achilovu šlachu. U nohou můžete začít od spodu, tedy právě u „achilovky", kterou procvičíte tak, že se postavíte a zapřete nataženýma rukama o stěnu. Jednu nohu pokrčíte, druhou natáhnete tak, abyste cítili tah právě v této šlaše. Stehna si můžete protáhnout jednoduše tak, že uchopíte ve stoje nohu za nárt a přitáhnete ji k hýždím. 

 

Příjemná strečinková bolest

 

Tolik pár základních cviků. Jen pamatujte na zásadu, že natažení svalu by mělo trvat minimálně 20 sekund, nemělo by výrazně bolet, ale být spíše bolestí příjemnou. Na druhou stranu pokud nebudete při natahování svalu či šlachy cítit nic, buďto mát tuto partii dobře protaženou, nebo provádíte cvik neefektivně.

 

Poznejte svůj somatotyp a cvičte efektivněji
Poznejte svůj somatotyp a cvičte efektivněji

Pokud budete znát svůj somatotyp, tedy tělesnou stavbu, zvýšíte efektivitu cvičení, ale také se naučíte správně stravovat. Upravíte si svůj jídelníček na míru organismu a potíže se zažíváním budou ty tam. Naučíte-li se poznat všechna úskalí a zákoutí svého tělesného typu, můžete rovněž efektivněji hubnout. Jaké jsou tedy základní somatotypy? Možná vám jejich rozčlenění pomůže poznat svou vlastní fyzickou stránku a své možnosti.

5 jednoduchých cviků na bolavá záda
5 jednoduchých cviků na bolavá záda

Ten, kdo udržuje v dobré kondici své zádové partie, napomáhá lepšímu zdravotnímu stavu také u dalších oblastí těla, které mohou být problematické a souvisí s páteří a pohybovým aparátem. Cvičení zad je výborná prevence proti bolestem hlavy, ramenních a kyčelních kloubů a samozřejmě také samotných zad a páteřního aparátu. Shrňme si 5 základních cviků na procvičení zad, které zvládne každý a nejsou k nim třeba náročné a nákladné pomůcky.

Jak nastartovat hubnutí
Jak nastartovat hubnutí

Hubnutí je zvlášť teď v létě téma, na které každý slyší. Ale ony existují i rady, které jste možná ještě nikdy neslyšeli. Pojďte si je s námi prostudovat, snad právě teď uhodíme hřebík na hlavičku a najdete tam něco, co se vám zalíbí a začnete pro své tělo i zdraví dělat.

Rotana- cvičte s hudbou nebo s TV
Rotana- cvičte s hudbou nebo s TV

Rotana není zbraní japonských ninjů, není to ani erotická pomůcka, jak by se mohlo nabízet, spíše ji budete znát jako rotační balanční podložku. Slouží pro cvičení a vylepšení horní poloviny těla, formuje stehna, hýždě i lýtka, velmi dobře se hodí také na protažení před náročnějšími sportovními aktivitami. Tato pomůcka cvičitelů je velice jednoduchá a dá se použít kdekoliv, dokonce i ve velmi stísněných podmínkách malého bytu. Přitom vás roztančí, zpevní vaše bříško i zadeček.

Komentáře

Komentář může přidat jen zaregistrovaný uživatel

Zpravodajství

AFP: Nemoci a zranění pronásledují migranty na dlouhé cestě do EU
AFP: Nemoci a zranění pronásledují migranty na dlouhé cestě do EU

Atény 6. října (ČTK/AFP) - Jako dobrovolníci jsou lékaři a ošetřovatelé z humanitární skupiny Lékaři světa (MdM) zvyklí léčit zranění a nemoci v zónách konfliktů či katastrof.

Blog

Soutěže

B-Komplex forte a hroznový cukr

Psychotesty

Jste beznadějný romantik?
Jste beznadějný romantik?

Jste plni sentimentu jen při pomyšlení na večeři při svíčkách s milovanou osobou? Nebo jste pragmatičtější milenec? Zkuste náš online test.

Reklama

Novinky

Rozdáváme slevové poukazy!
Rozdáváme slevové poukazy!

Nasbírejte na svůj účet 135 bodů, za které si poté můžete koupit slevový poukaz do lékáren v hodnotě 100 Kč.